Notes de Premsa

La Fundació condemna el greu episodi d'odi esdevingut a Jaén

Barcelona i Madrid a 15 novembre 2018

Dimarts passat un grup de persones que havia quedat prèviament per cometre el delicte, han increpat a tres persones al crit de “fora moros” i proporcionant una greu pallissa culpant injustificadament a una de les víctimes d'haver comès un robatori.

Condemnem aquest atac racista i xenòfob, condemnem tot delicte d'odi.

No podem permetre, que una minoria violenta es faci escoltar per sobre d'una societat diversa i pacífica,hem de seguir construint ponts de convivència, rescatant bones pràctiques de treball comunitari i construcció d'interculturalitat, que en les últimes dècades han permès que a Espanya a diferència d'altres països europeus no hagin proliferat de forma significativa moviments de ultradreta o "neonazis" amb discursos violents. Hem de seguir creant iniciatives socials i espais de trobada, on els nostres joves aprenguin a gaudir la diversitat a compartir-la i experimentar la seva riquesa. Cal seguir treballant a identificar i deslegitimar aquests discursos d'odi, que mai construeixen.

Aquest és un treball de tota la ciutadania.

Et prego la màxima difusió.