Les finalitats d'interès general de la fundació són:

• Donar suport social, cultural, educatiu i laboral a les persones procedents de la immigració, amb la finalitat de que siguin plenament ciutadans europeus, amb especial referència a les d'origen marroquí.

• Promocionar en la societat europea als joves i dones procedents de la diversitat, sobretot en l'àmbit cultural, educatiu, esportiu i laboral, evitant la discriminació i el racisme de manera que se sentin ciutadans de ple dret.

• Facilitar la comprensió i la cultura mitjançant el coneixement mutu, el respecte, la interacció, la participació i la convivència.

• Fomentar la relació i veïnatge amb el Marroc i els països àrabs mitjançant projectes de cooperació en formació i inserció laboral o uns altres. També mitjançant activitats i viatges culturals i educatius que realcin la figura del viatger Ibn Battuta.