COMUNICAT DE CONDEMNA A L'ATAC CONTRA DUES ESGLÉSIES D'ALGESIRES

Des de la Fundació Ibn Battuta volem condemnar enèrgicament l'atac a dues Esglésies d'Algesires, provocant la mort del sagristà Diego Valencia i ferir altres 4 persones (inclòs un jove musulmà). És un acte criminal, incomprensible, abominable, que ens ha commocionat i ens ha omplert de dolor com a musulmans i no musulmans.

Volem transmetre el nostre pèsam a la família del mort i desitjar una prompta recuperació als ferits.

Els musulmans ens trobem doblement atacats, en la nostra imatge per un pertorbat que es radicalitza de manera individual, a causa dels seus forts problemes personals i que troba en la religió el seu refugi, ple no d'amor sinó d'odi cap als que professen una altra religió diferent a la seva. Però també per alguns polítics que consideren que els catòlics són bona gent i els musulmans són terroristes. NO ANEM BÉ. Aquest no és el camí per a una bona convivència a Espanya, la comunitat musulmana no és culpable per a res del que una persona faci de manera individual. És també un atac a la pròpia comunitat. UN POLÍTIC NO POT PROMOURE MÉS ODI I MÉS VIOLÈNCIA.

Demanem als polítics prudència en les seves declaracions. Generar odi sobre un col·lectiu no ajuda a la pau, la concòrdia, ni a la convivència. Els polítics estan obligats a transmetre missatges que alleugin totalment els radicals i no alimentin més els violents. LA ISLAMOFÒBIA NO ÉS LA SOLUCIÓ. Els seus missatges han d'ajudar que la convivència entre les diferents creences sigui possible i que junts construïm un futur comú i deixem als nostres fills un país de pau, convivència i cohesionat socialment.

També volem ressaltar que el Salafisme Jihadista, com presumptament sembla ser que era el jove atacant, res té a veure amb la seva situació irregular, ja que hem tingut joves nascuts a Espanya que han abraçat el radicalisme jihadista. Per tant, no cal criminalitzar els immigrants musulmans en situació irregular que ja de per si és un autèntic drama i una falta de dignitat per a les seves vides. El problema és molt més complex i no s'ha de tractar amb simplismes, sinó analitzar profundament les causes del radicalisme i afrontar-lo amb prevenció i diàleg, i no amb odi i discriminacions.

Tots i totes, inclosos els musulmans, tenim un problema seriós amb el radicalisme jihadistes a nivell europeu, per la qual cosa el global ens afecta en el local, en els nostres barris i municipis. Només tenint les coses clares i treballant tots plegats, podrem vèncer el terrorisme i la violència vingui d'on vingui. No hi ha cap altra manera, som a temps de fer-ho bé, és a les nostres mans, independentment de l'origen o les creences de cadascú/a.

Mohammed Chaib

President de la Fundació Ibn Battuta